Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

lördag 22 augusti 2020

Fredag 21/8 Lagan för 13:de gången i år

Kl:07,40 kom jag uppe i klitterna

Kom precis ner 07,40 när denna killen
som var här för första gången tog denna lax
tror det var Takesi som håvade

Peter ville inte va sämre 08,36 tog han denna,
tror han tagit en innan

09,16 var jag tvungen att gå upp i backen
för att lätta på trycket

Då räknade jag till ca 30 fiskare

09,45 Var det dags igen för Peter,
nu har han tagit sina 3 och får nöjd
köra hem.
Han kanske skulle stannat kvar och
hållit en kurs i hur man fångar Lax😀
Själv körde jag hem vid 12 tiden som vanligt
utan fisk, Men nu har jag fått några fina flugor
av Boris så nästa gång smäller det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar