Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

onsdag 5 augusti 2020

4/8-5/8 Lagan, Västersjön och Dammarna

Tisdag morgonen Körde jag till Lagan vid
7tiden, först tog jag Gröningen men det blåste
en taskig vind så vid 9 tiden begav jag mej till
Halmstadhålan där Boris, Kjell och
Peter redan var på plats

Boris har precis tappat en rejäl lax men
den var antagligen felkrokad, även Peter och Askan
hade haft på felkrokade

Sven A kom upp lite senare men det dröjde inte länge
förrän även han drog på en felkrokad. Jan T
som sitter o fiskar hade även han på en Lax,
den satt nog rätt men tyvärr slet den sej loss

Vid 20tiden hämtade Gay mej för lite gösfiske
framåt natten sjön låg nästa spegelblank

Nu gäller det att välja rätt wobbler Gay.
Vi fick en massa smågösar som vi släppte tillbaks.

När månen började komma upp lyckades vi lura
två 45cm gösar var, vilka smaskiga middagar
det ska bli av dem.

Så här såg dom ut

Onsdag eftermiddag var jag vid dammarna några
timmar, Här i kaffe skjulet sitter Björn H, Jan M,
Rolf H och jag. Bengt J tog bilden.
det var minst fyra gubbar till som
fiskade men bara Jan som tog den
vanliga onsdags fisken, 1,9 vägde den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar