Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

lördag 28 januari 2017

26-27-28/1 Fiske o vedklyvningT2

Torsdag 26 var jag förbi dammarna för att kolla isläget
stor öppning vid inloppet i nedre dammen

Undrar var vintern tar vägen, snödropparna börjar
slå ut redan den 26/1 nere vid Sågmöllan

Fredag förmiddag cyklade jag min mil runda sen gav
jag mej ut till Tallbacken där mötte jag Kaj N som varit
där sen kl 08,30 och inte känt eller sett någon fisk begav mej istället till
Margareteberg och provade någon timme men inget känn.
For vidare till söder om kvickbadet i Höganäs

Vadade ut till revet nedanför Möllegatan inte en fisk
men räknade till 16 sälar som låg och smälte maten
uppe på stenarna en bit ut

Lördag fint väder här hjälper jag Håkan att klyva upp den
sista sågade veden

Vi fick turs om, det var - 3° när vi kom dit,
så det var riktigt kallt om fingrarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar