Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

söndag 15 januari 2017

15/1 Förmiddag kl:10,30 vid Dammarna och kl 14,45

Strålande väder men folktomt på 
dammarna, var nere med min fru
för att kolla isläget.
Även Gösta o Boris hade varit nere
isen är minst 5 cm tjock så det blir 
nog fiske i eftermiddag.


Anders var redan på isen då Gay Tomas o jag kom upp,
denna fisk tog han innan jag hunnit få upp mina grejer.
Även Gay tog en fisk direkt.

Anders tog snart nummer två oxå

Själv fick jag en Abborre och en regnbåge som fick simma
tillbaks.  Gay hade en båge som tog hans mormyska men
den satt i Anders största Båge snacka om att ha tur.
Tomas tappade två fiskar som rätade ut beteslåsen,
får se vem som får upp dem, Hör isåfall gärna av dej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar