Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

söndag 20 november 2016

Grundvattenfiske med Linda + Julskyltning Munka

Kjell o Peter sänder en hälsning till Boris
 som inte kunde hänga med

På väg ut från Landskrona mot Danska sidan av sundet

Här är Bengt med sin andra torsk

Även Anders hade lycka idag skillnad mot igår

Det blåste väldigt idag och nu ökar vinden
så vi måste vända hemå
t

Christer H o jag håller i oss när fartyget rullar,
vi fick avsluta turen ca en timma tidigare än vi
skulle men får en extra timma vid vårens torsktur

Lennart H tog dagens största Torsk och vann en summa pengar,
det kom upp ca 20 torskar, det va inte mycket på en tur
mellan 08,00 och 13

När jag kom hem fileade jag fisken jag tog igår sen
gick min fru och jag ut på Munkas julskyltning har
aldrig förr sett så mycket folk ute i byn.
På Munka Lantmän träffade vi Eeva som sålde sina jättefina
dörrkransar, fom 16 till den 23 december kan du köpa dem hos
Sonjas julgrans försäljning på Örkeljunga vägen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar