Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

söndag 6 november 2016

5/11 Ekdala fiske camp

Kl 05,15 hämtade Tomas mej, vi ska till Ekdala och
fiska. Det är Gay som bokat denna dag.
Vi är 12 gubbar som hoppas på bra fiske
Vi började fiska vid halv åtta tiden
 och denna fisk på 4 kg fick jag ca 8,50 på en helröd fluga
 efter att ha tappat en som tog på mitt andra kast

Utanför denna vassrugg fick jag min andra fisk,
tur den bara vägde 4,1 kg för här var det svårt att landa den

Kalle tog hem priset för största fisk innan kl 12,00.
Den vägde 4,3 kg

Middags rast här sitter Magnus B, Douglas W, Fredrik P och Johan H
och käkar gulasch 

Tomas o Gay käkar ärtsoppa med varm punsch

Kalle G o Roger G

Ola H drack bara vatten idag, vet inte om det var glass eller
något annat i burken
Det var riktigt bra fiske idag, och roligt att alla fick fisk.
Vädret var bra ända till kl 15 då började det blåsa o regna.
Anläggningen är fin men jag som är gammal saknar lite
bänkar runt dammarna, det skulle va lätt att sätta upp.
Sen hade det inte skadat att lägga in 5-10 cm singel i rens rummet
så det inte blir så lerigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar