Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

tisdag 27 oktober 2015

Morgonfiske vid dammarna

Idag körde jag upp till dammarna 07,00 
det var alldeles vitt i gräset och det låg dimma över dammarna,
 där fisken vakade det kommer att bli en riktigt fin dag.
Efter en morgonfika provade jag Boris plats
 och där fick jag hugg nästa omgående på min favorit fluga 
men med dålig hulling och slak lina så simmar den kvar.
Sen fortsatte jag i övre dammen fick på en till som släppte,
bytte därefter till fluga med hulling och fick denna som jag
tog loss med peangen i vattnet, så nu får jag bara släppa tillbaks en till

Efter en stund kom Göran T. upp med sitt barnbarn
 som skulle få fiska lite idag

Och titta vad Samuel lyckades med, helt själv

Som Goje brukar säja, fika behövs efter en rejäl fajt
och annars också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar