Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

onsdag 21 mars 2012

Onsdag

Idag var förkylningen lite bättre så jag kunde inte låta bli att köra ner till ån o prova fiskelyckan, var först med flugspö vid Rössjöholmsåns mynning, började där dom stora stenarna skulle varit för där brukade alltid stå fisk. Men nu var det tomt eller så var dom inte huggvilliga. Körde sen ner till sanden där var redan Leif S, Gösta B, Björn B o Guje. Jag tror att allihop hade fått minst varsitt litet smolt på kroken. Jag såg att dom endast använder enkelkrok på både tubflugor o spinnare det hoppas jag att alla börjar med för då är det lätt att kroka av fisken utan att skada den. Själv ska jag iväg o köpa krokar men först hem o vila, känner att jag inte är helt återställd ännu. PS. Kjell E och Paul L kom också ut till sanden o fiskade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar