Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

lördag 2 januari 2021

2/1 Årets första dammfiske

 

Idag när jag kom till dammarna vid 11 tiden var
jag helt själv, dom flesta är väl vid kusten

Men jag hade tur här, en liten fin båge tog min
röd o gula fluga. Jag hade ingen håv med mej
man glömmer en del nu förtiden, ja ja jag tar tag
i flugan och lyfter den upp, MEN kroken knäcktes
på mitten, så kan det gå när man är glömsk

   Idag kom där två tjejer släpande på stora kassar
med ved och mat dom var förtrupp till ett gäng
som skulle grilla och ha lite mysigt här

När jag drog mej hemåt kom Bove och löste av mej
han skulle testa sin julklapp (linbrickan)





Li och Håkan kom på ett litet besök så då
var eftermiddags kaffet räddat trodde jag
men det blev glögg i stället


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar