Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

söndag 6 mars 2022

Rönneå andra premiärdagen 6/3

 Idag när jag kom till ån vid 08 tiden var det 
folktomt, det var bara Patrik B som fanns i vassen
uppströms lillån och jag.
jag skruvade fast vajern på landgången till 
bryggan mitt för eldstaden vid lillåns mynning
Tommahåven visade mej igår att den hängde löst

man undrar vad vi ska med alla bryggor till,
 är det bara till premiären, för nu på förmiddagen
är dom helt tomma.



Men till slut kom dessa båda herrar på
besök dom var bara ute på en promenad
för att se om det kom upp någon fisk idag.
Alltid trevligt att få prata fiske med någon
När jag var nöjd och skulle köra hem
kom Goje och det verkar som om även
han ska bli rätt ensam


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar