Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

lördag 26 december 2020

Annandag jul vid dammarna

                     https://www.facebook.com/ejler.plato/videos/10220165999164885/?d=n

                            klicka på länken, liten film från dammarna

Idag tog jag min morgon cykeltur förbi dammarna
för att kolla hur isläget är. Det var ju -6° kl. 4:a i morse
Jo då det fanns några vakar och vad hittar men väl där,
jodå Kaj  och i andra dammen en Häger 

Om inte jag sagt det innan så God Jul och
Gott Nytt År på er

Denna bilden är från kl:13,00
man var ju tvungen att själv köra upp och
fiska en timme, jag hörde att Kaj hade fått en firre
när han var där, så det lockar ju.

Vår grill och vindskydd var välbesökt, där var
ett par familjer med barn som hade det mysigt

Härliga is formationer vid inloppet

Jag lämnade dammarna vid 14:tiden då jag fick
avlösning, hoppas dom kan lura varsin fisk
för jag kunde i alla fall inte 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar