Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

lördag 5 oktober 2019

Dammarna 5/10 lördagsmorgon

Nu när Varuhallen har stängt
 kan ni lösa gästkort hos mej, ring 0706-628631
 (men inte mellan 22,00-08,00) 
så får ni reda på hur
Ejler

Kom upp till dammarna vid tio tiden, det var
ganska kallt. Morten A o Kaj N hade kommit
tidigare nån gång runt nio.
Det tog inte många kast innan jag
tog denna fisk på den Zonkern  som vi
knöt i onsdags på klubbens flugbindning 

KajN hade stått i skuggan och fiskat så
han var ganska frusen

Morten A har fikat lite och sätter på en ny fluga

Vid middagstid kom Marcus Bylow upp
han fixade en brasa för att grilla korv,
alltid trevligt när det brinner en liten brasa.

Jag hade skickat bilden på min fisk till
Tomas P så även han blev fiskesugen
och kom upp..

En fisk till sen får jag betala ny avgift
för att fiska i dammarna.
Vi får ju ta upp 10 fiskar med start
från första:Maj sedan betalar man
500kr för att påbörja ny omgång.
Hoppas jag alla vet och respekterar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar