Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

onsdag 11 september 2019

Lagan 11/9

Idag körde jag upp till Lagan lite efter sju,
där var redan en massa fiskare vid reningsverket
men jag hittade en plats

Till vänster om mej stod Patrik A och det
dröjde inte länge förrän han fick på en lax
på sin tunaspinnare liten blank sak på 1,6 kg
tur den inte va större då hade jag inte klarat att
håva den i hans lilla håv.

Anders L och jag kom samtidigt
han fick en plats till höger om mej,
denna fisk nappade på tubfluga den vägde 5,6kg
även han hade en liten håv men jag lyckades
få upp den på land

Vid tolv tiden körde jag hemåt men tog rundan
om rökeriet där Leif S fiskade,
han hade redan tagit två fiskar på
Gnosjö och på tubfluga som liknade
en geting.
GRATTIS till er som lyckas ta fisk,
jag får i alla fall håva, och det är roligt det med.


Tog en runda in om dammarna på hemvägen,
Jan var där och provade med torr fluga.
I morgon kväll kl:17,00 har vi arbetskväll
där. Vi är ju 160 medlemmar i dammarna
men det är bara 14 som hört av sej och vill
hjälpa till att hålla snyggt.

NU har det tydligen varit tjuvfiskare igen,
hittade en massa fimpar och även lysstavar
sådana dom har på flöten när
dom natt metar.
UNDRAS NÄR damm kommittenten ska reagera
och försöka göra något åt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar