Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

tisdag 28 maj 2019

28/5 Lagan och dammarna

Vid åtta halv niotiden kom jag upp till gröningen,
Leif, Peter, Torsten och ca: 25 andra var redan på plats

Det blåste rejält och var bara ca:12° så när
kaffe o mackor var slut körde jag hem vid11/12 tiden

Det togs en fisk vid rökeriet på 5 kg men den är ännu inte
inskriven

Jag körde inom dammarna på hemvägen för att fylla på
 med fångst rapporter.
 Riktigt trevligt det massor med fiskare där och
 jag lyckades lura
upp en båge på 1,32kg på en limegrön mopsfluga


Kaj, Jan o Daniel

Sven-Erik sitter o njuter i solen

Och Olof sätter ihop spö o lina som ska
testas innan fjällturerna.

När jag körde därifrån drillade Börge precis en fisk.
Även Gert-Inge tog fisk idag
Stort Grattis till Lennart Sjöstrand som
tog en Lax på 13,7 vid revet.
foto: Peter P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar