Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

måndag 14 januari 2019

13/1-14/1 Mink, Vattenfall och klubbens torskfiske och tokiga fiskare


Kaj N hade sett mink vid dammarna så
nu har jag satt ut två slagfällor däruppe,
jag är tacksam om ingen rör dom.
Själv är jag upp med jämna mellanrum och kollar dom

Den 13/1 kom det rejält med vatten i fallet vid
Sågmöllan, så även i bäcken till dammarna

Den 13/1 var klubben ute med Linda från Landskrona
jag hörde att ca 21 personer var med.
Fina fiskar fångades, tror Björns var störst ca:6kg
Bilden är lånad från skepparens bilder,
hoppas han inte har något emot det
i så fall får jag ta bort bilden

Idag den 14/1 var jag upp o kollade fällorna
och vad möter jag då, jo två tokiga
fiskare som trotsade kylan, det frös i
spöringarna men dom var lika glada ändå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar