Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

lördag 24 november 2018

Lördagsfiske vid dammarna

Så här fina bitar blev det av den fisk
 jag kallrökte den 17/11 bild tagen innan
jag förpackade dem

Lördag morgon Tomas hämtade mej 07,45 för
färd till dammarna, trodde där skulle va gott om
fiskare,

Vid 10- 11 tiden kom Björn B
 och här har vi Sune R som försöker
lura en fisk, hoppas det går bra

det var vindstilla och fint väder,
t.o.m solen tittade fram en stund annars
var det rätt kallt om fingrarna.
Tomas här på andra sidan dammen

Ja nu var det det här med att komma ihåg namn,
förlåt men jag får inte fram vad du heter

En liten brasa är nästan lika viktigt som
att ha kaffe med sej

Idag var det Tomas som tog första fisk på 1,6 kg
så jag förlorade en krona som vanligt
men min var störst 2kg

Här poserar vi för fotograf Sune innan vi
skulle hem och röka Lax o Regnbåge
i Tomas varmrök.
Kan tala om att det blev gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar