Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

fredag 3 augusti 2018

29/7-2/8 Fiske, bad och arbete dammar

den 3/8  00,38 tog Tomas denna fina gös då hade
 vi fiskat sen 22,00.  Nästa upp till
70 cm, tyvärr hade vi ingen våg

29/7 Jag Tomas o Gay provar lyckan denna natt,
det var bara Gay som tog fisk

Men vi hade en fin natt

Den 31/7 började med bad ute vid Skälderviken
nedanför hamnbron


Så här mycket folk var det längesen man såg på stranden
Efter stranden och lite vila åkte Gay o jag upp
på Västersjön för lite nattfiske, denna gång var
det jag som fick flest hugg

Friden stördes av vattenskoter åkare tyvärr
trodde inte dom fick köra i denna del av sjön

2/8 var det arbetsdag vid dammarna 21 personer
ställde upp, Gay o några andra stannade inte
till kaffet så några saknas på bild

Här tvåa från vänster är Glenn som är
bussig och kommer med fika,
fast det är inte lätt för honom att beräkna hur mycket
han ska ha med, det var bara 11 anmälda men kom 21







Det var lite olika fordon som kom, här
är det Kurt R  på sin originella moppe 

Och här kommer Toni A som var bussig att ta
med traktor med pallgafflar så vi kunde få
av locket på nedre munken när det
skulle bytas plankor.

Efter arbetet åkte Tomas o jag upp på Västersjön
för lite nattfiske, kom hem 02,00
Tomas med två fiskar jag bara en men
nöjd ändå. Det var många båtar ute denna natt.
Tänk om dom kunde haft någon belysning
så man såg dom innan man håller
på krocka 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar