Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

tisdag 3 oktober 2017

Fiske Trollemölla 2/10

 Idag var vi 12 gubbar som körde till Degeberga
för att fiska i Trollemölla.
Vi startade strax före kl 06, det tar ca 1,5 timmar dit
Kl:08 får man börja fiska

Kl: 08,10 hade Ola E tagit denna fina fisk på en vit fluga
6,2 kg vägde den

Gert-Inge var oxå snabb att få på en från samma
plats som Ola stod, Stenen är bra att stå på.

Min första fisk tog på lime färgad
tävlingsfluga

Här har jag o Bosse H tagit varsin i övre dammen
2,4 kg o 3,4
vi drillade dom samtidigt 10meter från varandra.

Ola testar ny plats

Och nu har Mats K fått ta över stenen

Middags rast

Gay hade satt upp ett pris till den som tar störst
fisk innan kl 12.
Det var Ola e som tog hem priset i år

GRATTIS

Resultatlistan för dagen,
dagen innan tog dom bara 7 fiskar

En liten snyltgäst, kunde inte kattkräket tagit
 denna istället för min korv, som jag skulle ha i ärtsoppan,
för några årsen var det hunden som tog min grillkorv
Jag får nog lägga lock på min mat i fortsättningen

Min sista fisk som jag tog fem minuter
innan vi skulle köra hem 3,8 kg

Fick ett MMS från Toni A
man behöver inte åka så långt
för att få stor fisk,
Grattis Tony, du får berätta mer om den
i morgon på flugbindningen som
börjar då kl: 13,00

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar