Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

torsdag 21 september 2017

Lagan o dammfiske 21/9

Idag hämtade jag Gösta B kl 06,30 för att köra till Laholm o fiska
det var redan en hel del folk på plats men det blev inte 
trängsel förrän vid 8-9 tiden.
Det var ganska råkallt på morgonen för det låg
dimma över ån.

Här står Boris o kämpar med en felkrokad lax,
jag kommer inte ihåg hur många sådana han hade på,


Dessa båda killar stod intill mej, och båda hade på lax  där
kroken satt på felställe (inte i munnen)

Gösta  hade jag på min högra sida, och vid ett tillfälle
råkade jag fastna i hans spö när jag kastade så
det åkte ut i Lagan men vi lyckades få upp det

Peter stod på min vänstra sida när han hann med att fiska,
han var ju håvmästare här vid första trappan,
han gick även runt och samlade linor som oförståndiga
fiskare hade kastat


Jan W fick napp och har lett in laxen mot trappan
där Peter assisterar med håv eller tång

Ja det var samma otur för Jan W som för mej
det var felkrokat

Man skulle nog stannat hemma vid dammarna idag istället,
 Jan M hade varit där och fått en på 3,2 kg
och en på 1,7
Tomas undrar om vi inte kan be Johanssons
grustag att stänga bommen för dej så vi andra får en chans
att ta en fisk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar