Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

onsdag 23 augusti 2017

Lagan 22/8

Tisdag morgon drog jag iväg till Lagan efter att 
jag kört grannarna till flyget kl:06,45
Det blev till Halmstahålan för där var både Gösta, Boris,
Kjell R, Sven A  o Barry från vår klubb.
Men även Kjell P som jag fick denna fluga av,
han har tagit alla sina laxar i år på detta mönster

Så här dåligt sköts fiske platserna i Laholm, undrar var
fiskekorts pengarna går till, ett årskort
kostar ju 1200kr och det säljs många

Lite av en skandal att det sköts så dåligt längs ån,
och bordet i vindskyddet som några ligister
kastat i vattnet har ännu inte kommit på plats

Nog gnällt för denna gång
Gösta hade tur att få på och ta upp en Lax,
hans första på två år.
ett par minuter därefter fick jag napp på
Kjells fluga men tyvärr efter några luftsprång var den fri

Kjell o Gösta myser i solen

Gösta försöker lura en till

Och Boris ligger och njuter i det fina vädret som
blev idag, dom två sista dygnen har ju gett 85 mm regn.

Idag onsdag var jag nere vid klubbens brygga och öste
lillbustern samt satte dit en stäv ögla så den går att låsa fast

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar