Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

måndag 17 april 2017

Fiske i Trollemölla den 17/4

Kl 08,00 får vi starta fisket, det var minusgrader så det ville frysa
lite i spöringarna, men sen kom solen och värmde upp

08,18 tog jag min första på 3,2 kg

Jan byter fluga

Kl: 8,28 hade även Anders F  med en riktigt blank fisk

Här har vi Roger som tagit sin i övre dammen kl 8,40

Och även Bosse H tog sin 8,45

Min andra fisk som jag tog 08,58 den vägde 3,3 kg

Kl.09,08 tog Kalle G med dagens största på 4,1 kg

Här tar han emot första pris från Gay
 Dom flesta fiskarna  togs på förmiddagen sen slog 
vädret om och det kom även hagel
Ola E, Sune R o Jan M  vid lunch pausen

Roger G o Ola passar sina korvar på grillen

Vilken jäkla fluga är det som ni tar fisk på undrar Mats K

Sune R tog sin fisk 15,18

Här ser ni resultats listan, det var inga stora fiskar som det
brukar vara, frågan om det är värt att lägga en hel dag
där när man kan åka till Citadellet och fiska för 250 kr
och då få ta 3 fiskar. (mina egna tankar)
 i Trollemölla kostar det lite över1000 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar