Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

söndag 22 juni 2014

Lite bilder från den 16/6-21/6

Var ut vid  Lagaoset 16/6  och gjorde några kast, körde sen till
Reningsverket, det fanns inte en enda fiskare där och heller ingen lax

På tisdag kvällen vid 21 tiden mojnade vinden så jag plockade ihop fiskegrejorna o körde till Västersjön,
 en gös på 49,5 cm var det första nappet

en stund efter en för liten gös och sen denna gädda som också fick simma vidare

Sjön la sej nästan som en spegel framåt natten, slutade fiska ca 01,30,
hade inte ett hugg efter kl 11,30

Midsommardagen började jag som vanligt med fiske vid Klippan,
fast i år blev det inte så tidigt. Och jag klarade inte hellre att gå i den ojämna terrängen

Boris ringde och undrade om jag inte skulle med till dammarna,
 där var redan folk, Ola H tog denna fina Regnbåge, sen fick jag hans fluga satte på den och
på första kastet tog jag fisken på nästa bild.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar