Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

tisdag 20 maj 2014

Årets första Lagan- och Västersjöfiske efter Gös

Måndagen bjöd på fint väder så jag körde upp till Lagan kl 10,00 för att börja årets säsong där.
Vid Gröningen stod ca 8-10 gubbar så jag körde till reningsverket, det är inte så långt att gå för mej, där var bara 3 personer varav 2 som flugfiskade.
Men när jag såg ner vid Halmstadhålan så var där nog 15-20 personer där.
 Såg ingen som tog någon fisk men vi hade fint väder.

Kl 20,00 ringde jag till Jan och frågade om han var sugen på att starta Gös säsongen
han var inte svårbedd.
Jag tog en liten en efter någon timme så att vi kunde få kaffe.

Här krokar Jan av sin andra Gös, alla fiskar var försmå så dom fick gå tillbaks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar