Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

torsdag 9 juli 2020

Lagan Gröningen 8/7

Idag körde jag upp till Laholm kl 07,00.
Det var redan en hel del fiskare på plats när jag kom
och det dröjde inte länge till dom
första laxarna sprattlade i håvnäten.

Här är en av dom första

Sen kom Peter och ställde sej vid sidan av mej
och kolla vad han tog en fin lax på 7,4kg
som han grattade en annan tillsyningsman
( Kent som fyller år idag GRATTIS)

Här har vi Boris på plats, men så länge
jag var där så simmade laxarna
förbi honom,

Nu händer det något vid trappan

Det var dags för fisk igen

Se så fin den är

Här har vi Takesi med en av sina Laxar
han tog två st stora fina

Ännu en fin Lax

Och Jan Thid ville inte va sämre
Grattis till alla er som lyckades idag,
själv kände jag mest av botten.
Får ta dom en annan dag.

Här har vi killen som stod på min högra sida
han hade kommit ända från Hässleholm,
skulle stanna tills framåt kvällen
hoppas han får en lax innan han ska hem 

Kl: 1315 hej då Lagan

Ikväll ska jag jobba vid våra regbågs dammar
vi har jobbekväll där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar