Natur

Natur
Vattenfallet i Munka Ljungby. Har ni svårt för att lämna kommentar så mejla mej istället plato@telia.com

onsdag 23 oktober 2019

23/10 Strömhult


Kl: 05,00 kom Kalle och Björn och hämtade mej
för en tur till Strömmhult


Här är kalle med sin första fisk, han hade
tappat en tidigare, Björn hade redan tagit
två fiskar innan vi han få någon

Här är min första som jag tog samtidigt
med Kalle, min vägde 5,5 kg som
visade sej va dagens största

Bild tagen rakt över dammen upp mot stugorna
och restaurangen

Min andra fisk på 4 kg

Här är Björn med nummer tre

Ännu en glad fiskare, jag kommer ju inte
ihåg namn tyvärr

Kl:12,00 var det middag, en underbar köttgryta
som Kerstin lagat till den satt som en smäck all
åt så dom knappt orkade fiska mer

det var självservering bara att äta så mycket man orkade

Efter middag kom solen och värmde upp så
man fick plocka av sej lite kläder

Vi var 11 personer som fiskade och alla fick fisk
men en del återsatte sina så dom
 är inte med på listan

På väggen är en karta över fiske vattnen

Här är en del av gänget, två hade redan hunnit köra hem

Denna bild tog Rickard så jag kom med på foto.

Tack för en trevlig dag, hoppas man kan komma
 med fler gånger i detta härliga gäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar